Friday, 1 June 2012

Triumph JACK of CLUBS 1956

Triumph Jack of Clubs
1956
23" frame
26"x1 1/4" wheels Dunlop rims
Triumph chain wheel with fluted crank
Sturmey archer 3speed AM alloy hub
Original paint and decals

This model is originally a sports model came with drop handlebars,
Alloy hub, Dunlop rims, fluted crank, etc,,
But it's steel heavy duty frame so I call it "classic heavy weight"
Heavy but it runs smooth, solid, and once you get on certain speed,
it just keeps going, that is a good things about heavy bike,
lighter bike is good for speed up but you have to keep pedaling hard to keep it going.

I built it as a town bike, easy going, with a bit of style.
up handlebar and sprung saddle gives you a comfy ride,
side stand for parking anywhere,
tail light for safety, and a Lucas refractor as well,
It all come together nicely,
Great bicycle to ride! I really enjoyed to ride it.




Shuresta adjustable side stand




Handlebar from shopper bicycle

Stronlite tail light

Phillips pedals



Wrights sprung saddle


Dare grips



このジャックオブクラブスと云うモデルは
元々スポーツ車的な位置づけで発売されました、
ドロップハンドルやアルミハブ、ダンロップリム、縦溝入りのクランクなどなどの装備で、
ですがフレームは鉄のヘビー級、なので "クラッシックヘヴィーウエイト"と勝手に呼んでいます、
重いは重いですが一旦スピードに乗るとスムーズで安定した走りをしてくれます、
軽いバイクですと加速は良いのですがスピードに乗っても更にハードに漕ぎ続けていかないといけません、
重いがいいところはそんなところでしょうか、

そしてこれにイロイロ味付けをし快適街乗りバイクとして組み上げました、
アップハンドルとスプリング付きシートはかなりの心地良さ、
サイドスタンド付きで壁を探さずに停められ、
テールライトで夜も安心、ルーカス製のリフレクターで更に安心、
乗るのが楽しいイイ自転車に仕上がりました。

3 comments:

  1. 細かい説明有り難う御座います!

    これでバッチリいけます!!!

    また報告します!

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  2. 付け加えて、チェーン、タイヤを新品に交換したのち80~90マイル (約140km)は試乗しました。
    シート、サイドスタンド、グリップ、ライトなどもなかなか手に入らない一品、逸品です。

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  3. I had a bike like this as a teenager. I went camping and touring on it. I covered many miles on my bike. It was so comfortable and I could ride it all day. Boy I wish I still had it

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